O Δημήτρης Καλυβιώτης συμμετείχε πρόσφατα στην ομαδική έκθεση Dada siegt με μία εικαστική κατασκευή. Έτσι μου δημιουργήθηκε το ενδιαφέρον να γνωρίσω τη δουλειά του.
Με καταγωγή από τη Λευκάδα, γεννήθηκε στο Μόντρεαλ το 1978 και μεγάλωσε στην Αθήνα. Στα δεκαεπτά του χρόνια επέστρεψε στο Μόντρεαλ, όπου σπούδασε ντιζάιν εστιάζοντας τις προσπάθειές του στην κατασκευή και το σχεδιασμό λειτουργικών έργων τέχνης. Μετά τις σπουδές του, εργάστηκε για δέκα χρόνια δημιουργώντας κατασκευές για αμερικανικές κινηματογραφικές παραγωγές. Το 2008 επέστρεψε στην Αθήνα, άνοιξε εργαστήριο κατασκευών και σχεδιασμού, εφαρμόζοντας τις γνώσεις και τις δεξιοτεχνίες του στον τομέα των καλών τεχνών και, το 2010, άρχισε να διδάσκει. Έχει λάβει τιμητική διάκριση για το έργο του «Chelidona» (Χελιδόνα) στο διεθνή διαγωνισμό «Pastel 100» (το έργο θα δημοσιευθεί τον Απρίλιο του 2017, στο έντυπο Αμερικάνικο περιοδικό «Pastel Journal»).
Στην πρώτη του ατομική έκθεση με τίτλο «Η Αίσθηση της Σκέψης», που έγινε στην αίθουσα τέχνης «Θεόδωρος Στάμος» στη Λευκάδα το 2016, παρουσίασε ζωγραφικά έργα και γλυπτά.
Στο ζωγραφικό του έργο το οποίο έδωσε το όνομά του και στην έκθεση διακρίνουμε αναφορές στον ιμπρεσιονισμό, τον κυβισμό καθώς και εξπρεσιονιστικά στοιχεία. Σαν αισθητικό αποτέλεσμα, οι γραμμές και το χρώμα που χρησιμοποιεί εκφράζουν τη δύναμη της τάξης και της λογικής καθώς και του χάους και του συναισθήματος αντίστοιχα.
Στην ίδια λογική μοιάζει να κινείται και η γλυπτική του εγκατάσταση με τίτλο Screwed όπου τη γεωμετρική τάξη και την κατηγοριοποίηση “σπάει” η μορφή με το χρώμα. Αυτήν την “κανονικότητα” θέλουν να “χτυπήσουν” και τα γλυπτά του με πέτρα σε ξύλο.
Η δουλειά του Δημήτρη Καλυβιώτη ενδιαφέρει τόσο εννοιολογικά όσο και σχεδιαστικά. Το γεγονός ότι μπορεί να εκφράζεται με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους προξενεί έντονο ενδιαφέρον για το μέσο που θα επιλέξει για την πραγματοποίηση κάθε επόμενου έργου. Το ενδιαφέρον του για την διαφορετικότητα φαίνεται από την ανατροπή που εμπεριέχεται στο έργο του.
Εξάλλου «μια ριξιά ζαριών δεν καταργεί ποτέ την τύχη».
Last modified: 06/03/2017