Το Εθνικό Τυπογραφείο ανοίγει τις πόρτες του στο ευρύ κοινό με την εικαστική έκθεση ΦΕΚ + τέχνη, με αφορμή τη συμπλήρωση εκατόν ενενήντα ετών “ από την οργάνωση και λειτουργία στο Ναύπλιο, το 1825, της πρώτης κρατικής τυπογραφικής μονάδας και την ίδρυση Εφημερίδας της Διοικήσεως για τη δημοσίευση των πολιτειακών πράξεων”. Πρόκειται για ένα πολύ ενδιαφέρον εγχείρημα που φέρει την υπογραφή της Λουίζας Καραπιδάκη.
Όλοι οι χώροι έχουν αξιοποιηθεί: ο στενός διάδρομος, ο χώρος με τα μηχανήματα, οι χώροι-γραφεία στο ισόγειο και στο υπόγειο. Υπάρχουν στιγμές που νομίζεις ότι περιπλανιέσαι μέσα σε κάποιο από τα έργα του Κάφκα όταν περιγράφει την αγωνία του σύγχρονου ανθρώπου μέσα σε ένα ασφυκτικό γραφειοκρατικό περιβάλλον. Στην υπόγεια αίθουσα για παράδειγμα όπου φυλάσσονται σε τόμους οι εφημερίδες, το έργο της Έλενας Παπαδημητρίου ξεχωρίζει και χάρη στο σχήμα του που μπλέκεται μέσα στα ντέξιονς και χάρη στην ηχητική εγκατάσταση που θα μπορούσε να μοιάζει κάποιες φορές και με κραυγή- κι ας παραπέμπει εννοιολογικά στην ηχώ που αφήνουν πίσω τους τα δημοσιεύματα της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως στο πέρασμα του χρόνου.
Είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον το γεγονός ότι οι καλλιτέχνες δημιούργησαν τα έργα τους μετά από επισκέψεις στους χώρους του Εθνικού Τυπογραφείου και άρα εμπνεόμενοι από το περιβάλλον με τους πολλούς και διαφορετικούς χώρους. Ο Γιάννης Ψυχοπαίδης για παράδειγμα εκθέτει ένα σύνολο έργων του με θέμα “Λόρδος Βύρων, Ελληνικά Χρονικά”. Το πρόσωπο του Λόρδου Βύρωνα μπλέκεται με αποσπάσματα κειμένων των Ελληνικών Χρονικών με αποτέλεσμα να γίνεται φανερή η δύναμη της σχέσης γραφής και εικόνας όσον αφορά στην αφήγηση της ιστορικής μαρτυρίας.
Ξεχωρίζουν πολλά έργα ακόμη όπως αυτά των Δημήτρη Σκουρογιάννη, Γιάννη Τσούμα, Σοφίας Βλαζάκη, Αλέκου Κυραρίνη, Ίόλης Ξιφαρά, Γιώργου Γιώτσα…
Ο κατάλογος που συνοδεύει την έκθεση είναι ένα πραγματικό κόσμημα και δίνεται ιδιαίτερη προσοχή στον κάθε καλλιτέχνη ξεχωριστά, με επεξήγηση του έργου του. Στο τέλος, μάλιστα, φαίνονται αναλυτικά οι διαφορετικοί τρόποι προσέγγισης του θέματος. Συγχαρητήρια στην επιμελήτρια!
Last modified: 11/04/2016