Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1964.
Σπουδές: Αποφοίτησε από το Κολλέγιο Αθηνών. Σπούδασε στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών στα εργαστήρια του Δημήτρη Μυταρά και της Ρένας Παπασπύρου. Είχε ήδη ξεκινήσει από τα 17 του χρόνια τη ζωγραφική έχοντας μαθητεύσει στο πλευρό του Γιάννη Τσαρούχη, σύντομα όμως εξελίχθηκε σε σκιτσογράφο. Το 1982 παρακολούθησε μαθήματα χορού στο στούντιο της Μαίρης Τσούτη, ενώ το 1983 αποτέλεσε βασικό μέλος της ομάδας Ανάλια. Την ίδια χρονιά βρέθηκε στη Νέα Υόρκη για σπουδές χορού στο στούντιο του Έρικ Χόκινς.
Φοιτητής ακόμη στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, τάραξε τα νερά του σύγχρονου ελληνικού χορού εξερευνώντας τα όρια ανάμεσα στο θέατρο, τον χορό και τα εικαστικά ως χορογράφος και χορευτής, αλλά και σχεδιάζοντας σκηνικά, κοστούμια, φωτισμούς και μακιγιάζ.
Ιδρυτικό μέλος της Ομάδας Εδάφους το 1986, συνέλαβε, σκηνοθέτησε και χορογράφησε όλες τις παραγωγές της. Η Ομάδα Εδάφους, με 17 έργα στα 16 χρόνια της παρουσίας της, άλλαξε δραστικά το τοπίο των παραστατικών τεχνών στην Ελλάδα. «Αποκάλυψη» αποκάλεσε την Ομάδα Εδάφους η Unità, «η επανανακάλυψη της Ελλάδας» ήταν ο τίτλος της κριτικής του Figaro για την Μήδεια, ενώ η New York Times επαίνεσε το έργο για την «εντυπωσιακή ένταση» και το «εξαιρετικό πάθος» του.
Η Μήδεια (1993) κέρδισε το βραβείο «Καλύτερης Χορογραφίας» στα Κρατικά Βραβεία Χορού, ενώ τα έργα Aνθρώπινη Δίψα (1999) και Για Πάντα (2001) απέσπασαν τα βραβεία «Καλύτερης Παραγωγής».
Mε την σύλληψη και σκηνοθεσία της Τελετής Έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας το 2004 («θρίαμβος» σύμφωνα με το περιοδικό Time και τους Times του Λονδίνου), ο Δημήτρης Παπαϊωάννου ανέτρεψε τα δεδομένα στα θεάματα μεγάλης κλίμακας, θέτοντας κατά γενική ομολογία τον πήχη ψηλά.
Εκτός από την δουλειά του με την Ομάδα Εδάφους, ο Παπαϊωάννου έχει σκηνοθετήσει όπερες και μεγάλα μουσικά θεάματα. Το έργο 2 (που ανέβασε το 2006) γνώρισε πρωτοφανή επιτυχία, πουλώντας πάνω από 100.000 εισιτήρια.
Tο 2005, ο Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας απένημε στον Δημήτρη Παπαϊωάννου τον Χρυσό Σταυρό του Τάγματος της Τιμής τιμώντας τον για εξαιρετικό καλλιτεχνικό επίτευγμα.
Ως εικονογράφος έχει συνεργαστεί με τα περιοδικά Βαβέλ, Παρά Πέντε, Max, Playboy και είναι συνεκδότης του περιοδικού κόμικς Κοντροσόλ στο Χάος. Συμμετείχε με κόμικς στην Μπιενάλε Νέων της Μεσογείου, Μασσαλία 1991 όπου τιμήθηκε με το ‘Α βραβείο.
Ατομικές εκθέσεις
Κολέγιο Αθηνών 1982
Λουλάκι Ύδρα 1988,
Μιράντα Ύδρα 1989
Last modified: 06/12/2019