Οι Kalfayan Galleries παρουσιάζουν την ατομική έκθεση της Καρολίνας Κρασούλη «Wish» από τις 23 Μαρτίου ως τις 6 Μαΐου. Η έκθεση συνεχίζει την έρευνα της καλλιτέχνιδος πάνω στην αναπαράσταση οπτικών φαινομένων, τα οποία συνδέονται με τις λειτουργίες της μνήμης και της γλώσσας. Ο θεατής καλείται να αποκρυπτογραφήσει την «ευχή» που εκφράζει το κάθε έργο που ισορροπεί μεταξύ της έννοιας της ελπίδας και του απραγματοποίητου, της επιθυμίας και του ανικανοποίητου, ανάμεσα στο παρόν και στο μέλλον, στο υπαρκτό και το μεταφυσικό. Οι «ευχές» της Κρασούλη άλλοτε λαμβάνουν τη μορφή σχεδίων με χρωματιστά μολύβια σε χαρτί, και άλλοτε εκφράζονται μέσα από τους ραμμένους καμβάδες της. Οι τελευταίοι είναι το αποτέλεσμα μιας χρονοβόρας διαδικασίας κατά την οποία η καλλιτέχνης προετοιμάζει τον καμβά, δημιουργεί τα χρώματα, βάφει τον καμβά με λάδι και gesso και στη συνέχεια τον ράβει με έντεχνο τρόπο αποκρύπτοντας τις ραφές. Η καλλιτέχνης δίνει στον καμβά σχήματα που παραπέμπουν για παράδειγμα σε διπλωμένες σελίδες χαρτιού, σε βιβλία ή φακέλους. Τα νέα της έργα αποτυπώνουν τους πολυεπίπεδους συμβολισμούς μιας «ευχής», και ταυτόχρονα είναι «ανοιχτά» σε ερμηνεία. Για τον Roland Barthes (‘Θεωρία των Κειμένων’) κάθε κείμενο είναι υφαντό παλιότερων αναφορών. Η «διακειμενικότητα» αυτή εντοπίζεται και στα έργα της Καρολίνας Κρασούλη. Υλική αποτύπωσή της αποτελεί μεταξύ άλλων και ο πολυεπίπεδος χαρακτήρας των νέων έργων. Η Κρασούλη μεταχειρίζεται και «διπλώνει» τον καμβά σαν χαρτί, και στη συνέχεια προσθέτει στοιχεία γραφής.
Αφετηρία της χειρονομιακής διαδικασίας της γραφής είναι η έμπνευση που αντλεί η Κρασούλη από τη λογοτεχνία και πιο συγκεκριμένα, από την ποίηση, την αυτοβιογραφία και τα μη λογοτεχνικά πεζογραφήματα. Η ραπτική, η ζωγραφική, το ντραπἀρισμα του καμβά, το μοτίβο και η χωροταξική αντιστοίχιση στο χαρτί, είναι όλες στοχαστικές διαδικασίες.
Μέσα από την ανοιχτή σε ερμηνεία φόρμα των έργων σε καμβά και κυρίως την επανάληψη των μοτίβων και τη σειραϊκότητα στα σχέδια σε χαρτί, η Κρασούλη επιχειρεί να εκμηδενίσει με έναν τρόπο την απόσταση μεταξύ σημαίνοντος και σημαινόμενου και να καταργήσει οποιαδήποτε ιεραρχία των επιμέρους στοιχείων των έργων. Ταυτόχρονα στο νέο σώμα δουλειάς που παρουσιάζεται στην γκαλερί Kalfayan η καλλιτέχνης πραγματεύεται τη Στη διαδικασία της ‘πρόσληψης΄ ο ρόλος του καλλιτέχνη/συγγραφέα είναι εξίσου σημαντικός με του θεατή/αναγνώστη. Η δυνητικά ελλειπτική φύση της επικοινωνίας και μετάδοσης του μυνήματος είναι αυτό που πραγματεύεται η καλλιτέχνης στο νέο σώμα δουλειάς που παρουσιάζεται στην γκαλερί Kalfayan. Πώς η χειρονομία της απόκρυψης μπορεί να συνυπάρχει με τη χειρονομία της αποκάλυψης, πώς ο συγγραφέας και ο παραλήπτης μπορεί να είναι το ίδιο πρόσωπο, πώς ένα θραύσμα μπορεί να υποδεικνύει την παρουσία παραλειπόμενων; Τα έργα επικαλούνται αυτό που η Καρολίνα Κρασούλη αποκαλεί «αποκεντρωμένη γραφή», μια μορφή γραφής πάνω σε ο,τιδήποτε βρίσκεται κοντά. Μέσα από μια διαδικασία ανάγνωσης και γραφής, η καλλιτέχνις ανασύρει ένα σύνολο μηχανισμών όπου νοήματα και αισθήσεις «ξαναγράφονται» στοχεύοντας στην επινόηση μιας καινούριας γλώσσας μεταξύ αφαίρεσης και αναπαράστασης.
Event Information
Kalfayan Galleries, Χάριτος 11, Κολωνάκι, Αθήνα
Εγκαίνια: Πέμπτη, 23 Μαρτίου, 18.00 – 21.00
Διάρκεια: 23 Μαρτίου – 6 Μαΐου 2023
Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα 11.00 – 15.00,Τρίτη – Παρασκευή 11.00 – 19.00,Σάββατο 11.00 – 15.00
Πληροφορίες: 210 7217679, fax 210 7217623, info@kalgayangalleries.com, www.Kalgayangalleries.com
Εγκαίνια: Πέμπτη, 23 Μαρτίου, 18.00 – 21.00
Διάρκεια: 23 Μαρτίου – 6 Μαΐου 2023
Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα 11.00 – 15.00,Τρίτη – Παρασκευή 11.00 – 19.00,Σάββατο 11.00 – 15.00
Πληροφορίες: 210 7217679, fax 210 7217623, info@kalgayangalleries.com, www.Kalgayangalleries.com
Last modified: 21/03/2023