Στην καινούργια της έκθεση η Νατάσσα Πουλαντζά καταγράφοντας στο τη ζωή ενός λουλουδιού από τη στιγμή της συλλογής μέχρι την κατάρρευση , ουσιαστικά καταγράφει τον κύκλο ζωής που χαρακτηρίζει οποιαδήποτε ύπαρξη πάνω στον πλανήτη…
Πότε διάλεξες την τέχνη ως μέσο έκφρασής σου και γιατί;
Με τις τέχνες είχα επαφή από πολύ μικρή (χορό, μουσική, ποίηση), την ζωγραφική όμως, την επέλεξα συνειδητά, στην ηλικία των 14 ετών περίπου. Δεν ξέρω αν μπορώ να προσδιορίσω με ακρίβεια, το γιατί; Μπορώ να πω μόνο ότι , με το χρώμα και την φόρμα είχα την δυνατότητα να επαναδιατυπώσω με μεγαλύτερη ένταση, απ’ ότι για παράδειγμα με τον λόγο, τις αισθήσεις και τις σκέψεις που ήθελα να εκφράσω.
Ποια ήταν η αφορμή για να γεννηθεί η σειρά με τα Πορτραίτα-Λουλούδια σου;
Τα Πορτραίτα –Λουλούδια ξεκίνησαν με αφορμή τις πόλαρόιντ του Αμερικανού φωτογράφου Μάπλθορπ.
Ο Μάπλθορπ έγινε γνωστός φωτογραφίζοντας πορτραίτα διασημοτήτων, αυτοπορτραίτα, ανδρικά και γυναικεία γυμνά καθώς και σκηνοθετημένα στιγμιότυπα που αναφέρονταν στην underground BDSM σκηνή της Ν. Υόρκης, με έναν ωμό και τρυφερό τρόπο ταυτόχρονα. Ανάμεσα σε αυτές τις σειρές του είχε φωτογραφήσει και μία σειρά με λουλούδια, τα οποία εγώ «διάβασα» σαν πορτραίτα ανθρώπων. Άρχισα να φωτογραφίζω στο στούντιό μου λουλούδια μόνα τους, απομονωμένα από οποιοδήποτε φυσικό περιβάλλον, σαν να έβγαζα φωτογραφίες ταυτότητας. Τα κρατούσα μέρες πολλές και κατέγραφα φωτογραφικά την «εξέλιξή» τους μέχρι που μαραίνονταν και κατέρρεαν. Αυτό το υλικό και δύο έργα του ίδιου του Μάπλθορπ είναι τα «μοντέλα» που χρησιμοποίησα για την ζωγραφική σειρά των έργων με τίτλο «Πορτραίτα»
Μίλησέ μας λίγο για την τεχνική σου.
Η τεχνική μου δεν είναι μία. Θέλω με αυτό να πω ότι, κάθε φορά μπορεί να χρησιμοποιήσω ένα καινούργιο υλικό ή μέσο, είτε αυτό είναι λάδι, ακουαρέλα, ακρυλικό, είτε καμβάς ή τοίχος, είτε ένα ψηφιακό μέσο. Κάθε υλικό εάν έχει για εμένα έναν λόγο να χρησιμοποιηθεί, ενσωματώνεται στην δουλειά μου.
Τι συμβολίζουν τα Λουλούδια σου: Αυτό που ονομάζουμε ομορφιά, τον κύκλο της ζωής ή κάτι άλλο;
Τα λουλούδια δεν τα χρησιμοποιώ με τον συμβολισμό που έχουμε συνηθίσει να τους δίνεται. Όπως είπα παραπάνω είναι μία μεταφορά ανθρωπίνων συμπεριφορών και ιδιοτήτων. Ασφαλώς η διαδικασία της φθοράς, την οποία αποτυπώνω σε κάποια από αυτά, είναι μία αναφορά στον κύκλο της ζωής
Ο μικρόκοσμος που ζωγραφίζεις αναφέρεται έμμεσα και στις κοινωνίες των ανθρώπων;
Η σειρά με τίτλο «Invasion – Flanerie» (Εισβολή – Περιπλάνηση) αποτελείται από έναν συνδυασμό ζωγραφικών έργων και ψηφιακών εκτυπώσεων. Το θέμα τους είναι λουλούδια – συγκεκριμένα μόνο κυκλάμινα – και στρατιές μυρμηγκιών. Έτσι δημιουργείται μία συνομιλία ανάμεσα στο «Ένα» και στα «πολλά» που μία ανάγνωσή της είναι και η σχέση του ατόμου με το σύνολο/κοινωνία, του «εγώ» με το «όλον»
Ετοιμάζεις και άλλη σειρά έργων αυτήν την περίοδο; Σε τι αναφέρεται;
Τα τελευταία χρόνια δουλεύω πάνω σε μία ενότητα ( Ανεπίκαιρες συναντήσεις,.. missing piece…) με κεντρικό τίτλο «Είναι Όλα Ψέμα».
Η σειρά αυτή αποτελείται από έργα που συνδυάζουν την ζωγραφική με την ψηφιακή εκτύπωση, καθώς και από έργα τα οποία είναι εξ’ ολοκλήρου ψηφιακά. Αναπαράγω, είτε ζωγραφικά, είτε ψηφιακά, έργα από την Παγκόσμια ιστορία της Τέχνης και τα βάζω να συνομιλήσουν με γνωστές προσωπικότητες διανοητών και στοχαστών του 19ου και 20ου αιώνα. Δημιουργώ ένα ζευγάρι έργων το οποίο είναι ανοιχτό σε ερμηνεία και προκαλεί τον θεατή να κατασκευάσει την δικιά του ιστορία. Παράλληλα έχω φτιάξει ένα ψηφιακό παιχνίδι, που λέγεται Game of Fortune, στο οποίο ο παίκτης – θεατής παίζοντας έχει την δυνατότητα να φτιάξει το δικό του έργο – μέσα από συγκεκριμένες προεπιλεγμένες εικόνες- και να το εκτυπώσει άμεσα. Αποκτά έτσι μία μοναδική ψηφιακή εκτύπωση.
Last modified: 17/06/2016