Λαμπρινή Μποβιάτσου

Λαμπρινή Μποβιάτσου: Η ανάγκη σύνδεσης του ανθρώπου με το όλον της φύσης

Σε μια από τις πολλές επιστολές που αντάλλαξαν από το 1923 ως το 1939 ο Ρομέν Ρολλάντ και ο Φρόιντ αναδεικνύεται ως θέμα ο όρος «ωκεάνιο συναίσθημα». Ο Γάλλος νομπελίστας ζητά από τον Φρόιντ να ερευνήσει και να αναλύσει αυτό το συναίσθημα. Ζητήματα που προέκυψαν με αφορμή τον προβληματισμό των δύο διανοουμένων, είναι ο σπόρος που γέννησε τη νέα έκθεση «Ωκεάνιον» της Λαμπρινής Μποβιάτσου, στη γκαλερί Σκουφά ( έκθεση θα λειτουργήσει μετά τις 25 Μαρτίου).

Λαμπρινή Μποβιάτσου

Το δώρο, 2020, λάδι σε μεταλλικό αντικείμενο, γύψος, χώμα, 44×53×15εκ

 

Το «ωκεάνιο συναίσθημα» που διατύπωσε ο Romen Rolland αφορά σε ένα συναίσθημα απεραντοσύνης και πληρότητας που αισθάνεται η ανθρώπινη ύπαρξη με σκοπό τον εναγκαλισμό της ατομικότητας και του συλλογικού υποκειμένου. Το ωκεάνιο συναίσθημα, αυτή η υπερβατική βίωση και συνειδητοποίηση του όλου, υπήρξε πηγή μελετών από ερευνητές της φιλοσοφίας, της ψυχανάλυσης και της ανθρωπολογίας.
Όπως αναφέρει και ο ιστορικός τέχνης Μανόλης Καρτεράκης: «Στη νέα παρουσίαση της εικαστικής της εργασίας, η Λαμπρινή Μποβιάτσου, μέσα από έργα ζωγραφικής σε ξύλο και γλυπτά από μεικτά υλικά, καταπιάνεται με το δίπολο «άνθρωπος-φύση», ως μία εν-συνείδητη διαδικασία όσμωσης των δύο πόλων.

Λαμπρινή Μποβιάτσου

Άνθιση, 2020, 120×64εκ., μολύβι και χρωματιστά μολύβια σε ξύλο και λάδι σε καθρέφτη

Καταφεύγει στο φροϋδικό «ωκεάνιο συναίσθημα» (αίθημα του απείρου, του ατέρμονου και του απεριόριστου), όπου τα ανθρώπινα όρια του Εγώ προς το Αυτό (id), του εσωτερικού με τον εξωτερικό κόσμο καθίστανται δυσδιάκριτα. Η εικαστικός συνειδητοποιεί την ανάγκη σύνδεσης του ανθρώπου με το όλον της φύσης, ως αναπόσπαστο κομμάτι της, ενώ συγχρόνως ανιχνεύει την αγωνία που συνεπάγεται η – συχνά μάταιη- αναζήτηση αυτής της σύνδεσης, αλλά και την πληρότητα που αυτή μπορεί να επιφέρει στις στιγμές που μπορεί να βιώνεται, κυρίως μέσα από την εκδήλωση του αγαπητικού αισθήματος, ως μια πορεία αυτό – πραγμάτωσης.

Λαμπρινή Μποβιάτσου

Αγάπα το ερείπιο που κρύβεις μέσα σου, 120×64εκ., 2020, μολύβι σε ξύλο και λάδι σε έτοιμο αντικείμενο

Αξιοποιώντας το σουρεαλιστικό λεξιλόγιο, μέσα από προσεκτική επιλογή συμβόλων (εικονιζόμενων ή ready made αντικειμένων), και κάνοντας χρήση των αρχαίων μύθων (π.χ. Νάρκισσος, Ευρυδίκη) και των στοιχείων της Φύσης (άνθιση, λίμνη), υπογραμμίζει τη θηλυκή της υπόσταση στις πολλαπλές της υποστάσεις (κόρη, γυναίκα, μητέρα), ως ενσώματο κάτοπτρο της απεραντοσύνης της Φύσης. Το μοτίβο της αντανάκλασης του εγώ (υποκείμενο δημιουργός) που χρησιμοποιεί με συνέπεια, ως εκφραστικό ίχνος δήλωσης παρουσίας και σύνδεσης με τον θεατή, επιτείνει την αίσθηση αγωνίας για την πραγμάτωση μίας α-ληθινής επαφής τόσο με τον Εαυτό όσο και με το Όλον».

Λαμπρινή Μποβιάτσου

Συνομιλία, 2020, λάδι σε μεταλλικό αντικείμενο, γύψος, μολύβι και χρωματιστά μολύβια, ξύλο, 80×40×30εκ

Λαμπρινή Μποβιάτσου

Ωκεάνιον, 2020, 120×57εκ., μολύβι και χρωματιστά μολύβια σε ξύλο και λάδι σε έτοιμο αντικείμενο

Event Information
Γκαλερί Σκουφά, Σκουφά 4, Κολωνάκι
Γκαλερί θα παραμείνει κλειστή για προληπτικούς λόγους μέχρι τις 25  Μαρτίου
Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα: 11.00-15.30, Τρίτη & Πέμπτη: 10.00-15.30 & 17.30-21.00, Τετάρτη: 10.00-15.30, Παρασκευή: 10.00-15.30 & 17.30-20.00, Σάββατο: 10.30-15.30
Πληροφορίες: Τηλ.: 210-3643025, 210-3603541 www.skoufagallery.gr

 

 

 

Last modified: 18/03/2020