«Ο καλλιτέχνης δεν είναι ποτέ μόνος του…είναι πάντα μαζί με τις μορφές που δημιουργεί. Αν είναι έτσι, τότε η Δόμνα Δέλλιου είναι πάντοτε μαζί με τα πρόσωπα που δημιουργεί, τα σχήματα, τις γραμμές και τα χρώματά τους. Είναι ένας πολίτης του κόσμου που ζει παράλληλα στην Ελλάδα στην Ευρώπη στην Αμερική και κάπου στο Θιβέτ αφού τα έργα της βρίσκονται μοιρασμένα και αναρτημένα σε πολλές ιδιωτικές και μη συλλογές.
Πρόσωπα θραύσματα προσώπων ή ολόσωμα πορτραίτα γίνονται το ένδυμα ακατέργαστων, φυσικών συνήθως υλικών (πέτρα, ξύλο, αλλά και εφημερίδες κ.α.),που επιτείνουν την αμεσότητα της έκφρασης. Και χρηστικά ακόμη αντικείμενα -καρέκλες, κασέλες κ.α. –μεταπλάθονται γοητευτικά σε καλλιτεχνήματα, που φέρουν φανερά τα σημάδια της χειροτεχνίας.
Ο κόσμος ζωγραφικής της Δόμνας Δέλλιου, πάντα αναγνωρίσιμος και κατανοητός, δημιουργεί το δικό του ιδίωμα, που κατάγεται τόσο από τη λαϊκή και τη βυζαντινή τέχνη, όσο και από έναν φανταστικό, προσωπικό μορφικό χώρο. Κι εκεί είναι που ενδιαφέρει η ζωγραφική της Δόμνας Δέλλιου. Στο έργο της συναντώνται μυστικά πολλά κομμάτια της Ιστορίας. Η προϊστορική τέχνη μέσα από το κυκλαδικό αγαλματίδιο, οι αρχαϊκοί και κλασσικοί κούροι και κόρες, η τέχνη των φαγιούμ, η βυζαντινή αγιογραφία ,η λαϊκή εικονογραφία βρίσκουν έναν κοινό τόπο συνάντησης χωρίς καμία επιτήδευση. Στα καθηλωτικά μάτια των προσώπων, στα βαθιά και διαπεραστικά τους βλέμματα, συναντώνται οι βυζαντινοί και λαϊκοί μάστορες, ο Κόντογλου και ο Εγγονόπουλος, οι ζωγράφοι της Αιγύπτου, η γραφιστική και η διαφήμιση. Όλα επανέρχονται στο σήμερα, σε μια χαρούμενη, αλλά και μελαγχολική άλλοτε ζωγραφική, που αναφέρεται άμεσα στο διαχρονικό θέμα, τον άνθρωπο».
Θούλη Μισιρλόγλου, Ιστορικός Τέχνης
Η Δόμνα Δέλλιου, εδώ και 20 χρόνια ζωγραφίζει κυρίως πάνω σε ξύλo χρησιμοποιώντας ακρυλικά χρώματα. Στο ενεργητικό της υπάρχουν ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Πίσω της έχει μια 25χρονη καριέρα γραφιστικής δημιουργίας, την οποία εγκατέλειψε για χάρη της ζωγραφικής. Είναι μέλος του Επιμελητήριου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος
Last modified: 19/06/2018