Γιάννης Παπαδόπουλος: Το βιβλίο των λίθων

Οι Kalfayan Galleries παρουσιάζουν την ατοµική έκθεση του Γιάννη Παπαδόπουλου «The book of stones – Το βιβλίο των λίθων». Διάρκεια έκθεσης 14 Μαΐου – 29 Ιουνίου.

[…] Υπάρχουν διανοητικές δραστηριότητες που δεν είναι τα ογκώδη βιβλία, αλλά οι µικρές πραγµατείες που κάνουν έναν άνθρωπο υπερήφανο. Αν κάποιος, λόγου χάρη, ανακάλυπτε ότι οι πέτρες, υπό ορισµένες συνθήκες, µπορούν να µιλήσουν, θα του χρειάζονταν ελάχιστες σελίδες για να περιγράψει και να εξηγήσει ένα τόσο επαναστατικό φαινόµενο […].
Απόσπασµα από «Τον Άνθρωπο χωρίς ιδιότητες» του Ρόµπερτ Μούζιλ.

Τα ζωγραφικά έργα του Γιάννη Παπαδόπουλου απηχούν την εµµονή του καλλιτέχνη για αλληγορίες και σύµβολα σε σχέση µε τη γη σαν επιφάνεια φύσης και ενέργειας. Χαρακτηριστικός του πολυσχιδούς έργου του Παπαδόπουλου είναι ο τρόπος µε τον οποίο προσεγγίζει την εικαστική παραγωγή, µε µια µεθοδικότητα που ακροβατεί µεταξύ ποίησης και επιστήµης.
Η πρώτη ατοµική έκθεση του Γιάννη Παπαδόπουλου στην Kalfayan Galleries αποτελεί συνέχεια της έρευνας και του εικαστικού πειραµατισµού του καλλιτέχνη στη διάρκεια του residency στο WIELS στις Βρυξέλλες. Τα ζωγραφικά έργα της έκθεσης συνθέτουν ένα εικαστικό δοκίµιο επάνω σε αρχετυπικά σχήµατα/σηµασίες, τα οποία ο καλλιτέχνης συλλέγει και µελετά: πέτρες από τις όχθες του ποταµού Γλαύκου. Τη συλλογή των λίθων ακολουθεί ενδελεχής καταγραφή και µελέτη σε συνάρτηση µε τη µακρόχρονη ενασχόληση του καλλιτέχνη µε τις κλασικές σπουδές, τα µαθηµατικά και τις επιστήµες. Η συγκοµιδή των λίθων έλαβε χώρα κατά τους χειµερινούς µήνες, όταν ο ποταµός είναι πολύ ορµητικός και επικίνδυνος. Η επιλογή του ποταµού, σε άµεση σχέση µε την καταγωγή του καλλιτέχνη έγινε µε γνώµονα το ρόλο του ως οδηγού προς µια ενδοχώρα και ως σύνορο, το οποίο άλλοτε ενώνει και άλλοτε διαχωρίζει. Παράλληλα ο Παπαδόπουλος προχώρησε στην οργάνωση µιας χρωµατικής κλίµακας βάσει του ρόλου των χρωµάτων στην τυπογραφία, ένα εικαστικό πεδίο στο οποίο επίσης εκτείνεται η δουλειά του. Τα υλικά, όπως για παράδειγµα βαµβακερά πανιά της Πειραϊκής Πατραϊκής ή χαρτί από τον Λαδόπουλο, επιλέχθηκαν για τη σχέση τους µε τον τόπο καταγωγής και δραστηριότητας του καλλιτέχνη. Κάθε φάση της παραγωγής, κάθε επιλογή ως προς τη φόρµα, τα µέσα, τις συνθήκες εργασίας (στο εργαστήριο του καλλιτέχνη δεν υπάρχει ηλεκτρικό ρεύµα), τα υλικά και τον τρόπο παρουσίασης, αποτελούν αναπόσπαστο τµήµα του κάθε έργου.

Αποσπάσµατα από το σηµειωµατάριο του καλλιτέχνη:

  • Ένας τρόπος για να εισέλθει κάποιος από την Αχαΐα στην ενδοχώρα της Πελοποννήσου είναι η αναπόταµη διάσχιση του Γλαύκου, ο οποίος κατά τους χειµερινούς µήνες είναι πολύ ορµητικός, ιδιαίτερα φέτος που είχαµε πολλές βροχές. Στις όχθες του βρέθηκαν οι i, ii, iii, iv και η v.
  • Στον πλειστηριασµό ΔΙΑΓ. 9376/17 Απ. 81322 Μ. 1163 ο Φ.Μ. αγόρασε µια µεγάλη ποσότητα βαµβακερού υφάσµατος Πειραϊκής Πατραϊκής, το οποίο αγοράζω συστηµατικά διότι βρίσκω ότι έχει έναν απίθανο κόκκο. Δεν πρέπει όµως να πλυθεί˙θα µπει -περισσότερο από 20%- και θα αλλάξει η δοµή του.
  • Με την αλλαγή της χειµερινής ώρας αποκόµισα µια ώρα επιπλέον εργασίας, τον Απρίλιο µπορώ να κάθοµαι ακόµα και µέχρι τις 8 το βράδυ. (…) ενώ στα σχέδια εργάζοµαι µε έναν τρόπο «διοικητικού ελέγχου παρακολούθησης καµπύλων»
  • Event Information
    Kalfayan Galleries, Χάριτος 11, Κολωνάκι, Αθήνα
    Εγκαίνια: Τρίτη, 14 Μαΐου, 20.00 – 22.00
    Διάρκεια: 14 Μαΐου – 29 Ιουνίου 2018
    Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα 11.00 – 15.00,Τρίτη – Παρασκευή 11.00 – 19.00,Σάββατο 11.00 – 15.00
    Πληροφορίες: 210 7217679, fax 210 7217623, info@kalgayangalleries.com, www.Kalgayangalleries.com

 

 

 

Last modified: 10/05/2019