ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΔΑΜΑΚΟΣ. Φωτογράφος Μενέλαος Μυρίλλας ©ΟΠΑΝΔΑ

Γιάννης Αδαμάκος: Συνεχείς αναζητήσεις, νέα ερωτήματα

Έργα των τριών τελευταίων χρόνων έχουν τη χαρά να δουν οι φίλοι του Γιάννη Αδαμάκου στην ατομική του έκθεση «Νέα έργα 2019-2021» που παρουσιάζεται στην Πινακοθήκη δήμου Αθηναίων, από 12 Οκτωβρίου έως 12 Δεκεμβρίου.ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΔΑΜΑΚΟΣ ----- Φωτ. Μενέλαος Μυρίλλας ©ΟΠΑΝΔΑ
Συνεπής συνεχιστής της στοχαστικής αφαίρεσης, ο Γιάννης Αδαμάκος είναι από τους πλέον καταξιωμένους Έλληνες ζωγράφους. Τα έργα της τελευταίας τριετίας  αποκαλύπτουν ανάγλυφα την ερευνητική διάθεση του καλλιτέχνη και την πίστη του στη συναισθηματική δύναμη του χρώματος.
Σε όλη την καλλιτεχνική του διαδρομή, ο Αδαμάκος εξετάζει τις εγγενείς δυνατότητες της αφαίρεσης και τις στοχαστικές ποιότητες του χρώματος. Στα νέα του έργα κυριαρχεί -ως εσωτερικό δομικό στοιχείο- ο σταυρός. Όπως σημειώνει ο ίδιος: «Όταν δουλεύω μ’ ενδιαφέρει να ζωγραφίσω την απόσταση μεταξύ συγκεκριμένου και αφηρημένου, μεταξύ της έκρηξης και της καταλαγής, με ενδιαφέρει να αξιοποιήσω το τυχαίο και να το εντάξω σε μια οργανωμένη ζωγραφική επιφάνεια. Ο ορίζοντας, η ηρεμία που εκπέμπει η οριζόντια γραμμή και η ανησυχία, η ανάταση που προκαλεί η κάθετη, δημιουργούν τον κάνναβο πάνω στον οποίο κτίζω το έργο μου».ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΔΑΜΑΚΟΣ ----- Φωτ. Μενέλαος Μυρίλλας ©ΟΠΑΝΔΑ
Το επιτηδευμένο στη ζωγραφική ενοχλεί τον Αδαμάκο. Όταν καταλάβει ότι τα έργα του τείνουν προς αυτή την κατεύθυνση, αρχίζει να επεμβαίνει αλλάζοντάς τους την όψη. Για να ολοκληρωθεί ένας πίνακας, για να επιτευχθεί η επιθυμητή ισορροπία ανάμεσα στις χρωματικές ζώνες και στις τονικές διαβαθμίσεις, απαιτείται εντέλει μια χειρουργική διαδικασία που εκτείνεται στον χρόνο – χειρουργική, όχι με την έννοια της θεραπείας, όσο με αυτή της προσοχής, της ακρίβειας, της δεξιοτεχνίας, αλλά και της αδιάκοπης διόρθωσης. Πώς μπορεί ένα ζωγραφικό έργο να διαθέτει χρωματική ισορροπία χωρίς να φαίνεται όμορφο και «τακτοποιημένο»; Πώς γίνεται αυτή η ισορροπία να προκύπτει, φυσιολογικά και αβίαστα, χωρίς απαραίτητα να διακρίνεται η προσπάθεια του ζωγράφου; Μπορούν να προκύψουν τυχαίες φόρμες οι οποίες να ενταχθούν οργανικά στη ζωγραφική επιφάνεια του πίνακα; Αυτά είναι ορισμένα βασικά ερωτήματα που θέτει με τη νέα του δουλειά ο Αδαμάκος.
Επιμέλεια έκθεσης: Χριστόφορος Μαρίνος, ιστορικός τέχνης, επιμελητής εικαστικών εκθέσεων και δράσεων του ΟΠΑΝΔΑΓΙΑΝΝΗΣ ΑΔΑΜΑΚΟΣ ----- Φωτ. Μενέλαος Μυρίλλας ©ΟΠΑΝΔΑ

Event Information

Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων, Γερμανικού & Μυλλέρου, Μεταξουργείο, Στάση ΜΕΤΡΟ Μεταξουργείο,
Έναρξη: Τρίτη 12 Οκτωβρίου  ,
Διάρκεια έκθεσης: 12 Οκτωβρίου – 12 Δεκεμβρίου 2021
Ώρες Λειτουργίας: Τρίτη – Σάββατο 11.00 – 19.00, Κυριακή 10.00 – 16.00, Δευτέρα κλειστά
Πληροφορίες: τηλ. 210 52 02 420, 21 – opanda.gr
Στον εκθεσιακό χώρο θα τηρηθούν όλα τα αναγκαία μέτρα για την τήρηση των υγειονομικών κανόνων, αλλά και των κανόνων λειτουργίας των χώρων, σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ και της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας Δημόσιας Υγείας.

H είσοδος, σύμφωνα με τα ισχύοντα υγειονομικά πρωτόκολλα, επιτρέπεται σε όσους/-ες έχουν: εμβολιαστεί, νοσήσει (έως 6 μήνες από τη διάγνωση) και να έχουν πραγματοποιήσει αρνητικό PCR εντός 72 ωρών ή rapid test αντιγόνου εντός 48 ωρών, σε περίπτωση που δεν έχουν εμβολιαστεί
Η χρήση ιατρικής μάσκας είναι υποχρεωτική κατά την παραμονή του κοινού στον εκθεσιακό χώρο.

 

 

Last modified: 10/10/2021