Ένα βιβλίο καθρέφτης νέων καλλιτεχνών. «Σύγχρονοι Έλληνες Ζωγράφοι» της Ήρας Παπαποστόλου

  

Εικαστικοί, ιστορικοί τέχνης, συλλέκτες, γκαλερίστες και φιλότεχνοι βρέθηκαν μαζί μας την περασμένη Παρασκευή για την παρουσίαση του νέου βιβλίου της Ήρα Παπαποστόλου «Σύγχρονοι Έλληνες ζωγράφοι – άρθρα και συνεντεύξεις στο art22.gr».
Σε μια από τις πρώτες ελεύθερες -μετακορωνοϊκές (ελπίζουμε) εξόδους- άνθρωποι της τέχνης με σεβασμό στα υγειονομικά μέτρα, ήταν μαζί μας στον πρώτο όροφο της γκαλερί Ευριπίδης, για να τιμήσουν την συγγραφέα, ιστορικό τέχνης, Ήρα Παπαποστόλου.
Σε ένα πραγματικό εικαστικό περιβάλλον, αφού αυτή την περίοδο η γκαλερί παρουσιάζει την ομαδική έκθεση ««1922 – 2022: Με ένα αίσθημα ελπίδας».

Βίκυ Γεωργιοπούλου, Δημήτρης Καραούζας, Ήρα Παπαποστόλου, Αφροδίτη Σεζένια

Η παρουσίαση του βιβλίου έγινε από την εικαστικό, επιμελήτρια και πρόεδρο της Ένωσης Κριτικών Τέχνης  Άρτεμη Ποταμιάνου και το Δημοσιογράφο, δημιουργό του Art22.gr Γιάννη Τζιμούρτα.
Η Άρτεμις Ποταμιάνου αναφέρθηκε στη σημασία του βιβλίου της Ήρας στη βιβλιογραφία της σύγχρονης τέχνης στην Ελλάδα, καθώς είμαστε η μόνη, ίσως, ευρωπαϊκή χώρα που δεν διαθέτει ένα πλήρως οργανωμένο και εύκολα προσβάσιμο αρχείο για τη σύγχρονη τέχνη. «Γι’ αυτό πολλές φορές το έργο των εικαστικών καλλιτεχνών χάνεται μετά το θάνατο τους».  Όπως τόνισε η κ. Ποταμιάνου «Ένα σημαντικό έλλειμμα είναι ότι στα σχολεία και στις σχολές δεν διδάσκετε η ιστορία της ελληνικής τέχνης σε βάθος.

Ήρα Παπαποστόλου, με την εικαστικό, επιμελήτρια πρόεδρο της AICA HELLAS Άρτεμη Ποταμιάνου

Δεν εκπαιδεύεται έτσι ένα νέο κοινό ανοιχτό στο να κατανοήσει τις έννοιες και την αξία της σύγχρονης τέχνης και να την αγκαλιάσει.  Ως εικαστικός θυμάμαι πόσες φορές στην ερώτηση τόσο σε μένα όσο και σε άλλους συναδέλφους για το ποιους θεωρούμε ως πρόγονους μας, η απάντηση συνήθως ήταν κάποιος ξένος καλλιτέχνης γιατί ήταν πιο εύκολο να μάθουμε και να συλλέξουμε πληροφορίες γι αυτούς. Πολλοί σημαντικοί Έλληνες καλλιτέχνες δεν μας είναι ευρέως γνωστοί γιατί δεν ξέρουμε το έργο τους και δεν έχουμε πρόσβαση σε βιβλία ή αρχεία για να τους ψάξουμε περισσότερο».

Ο γνωστός συλλέκτης, δικηγόρος Βασιλόγιαννης Χατζηιωάννου, με το Δημήτρη Καραούζα και τον εικαστικό Στέφανο Ρόκκο

Και εξέφρασε την ελπίδα «…το βιβλίο αυτό να ανοίξει δρόμους και για άλλα βιβλία ή και σειρές βιβλίων για τους σύγχρονους Έλληνες ζωγράφους αλλά και για άλλες κατηγορίες και μέσα της δημιουργίας τόσο από την Ήρα ή και από άλλους ιστορικούς».
Ο Γιάννης Τζιμούρτας αναφέρθηκε στη συνεργασία του Art22.gr με την Ήρα Παπαποστόλου, επισήμανε την έλλειψη στην ελληνική βιβλιογραφία εκδόσεων με συλλογικές παρουσιάσεις και σημείωμα, γι’ αυτό όπως τόνισε το βιβλίο της Ήρας αποτελεί τον καθρέφτη μιας μεγάλης ομάδας καλλιτεχνών που εμφανίζονται και δραστηριοποιούνται στις δύο πρώτες δεκαετίες του 21ου αιώνα».

Αγγέλικα Κοροβέση, Ρούλα Τζιμούρτα, Γιάννης Τζιμούρτας συζήτηση στο περιθώριο της εκδήλωσης

Στη σύντομη παρέμβαση της η ‘Ήρα Παπαποστόλου αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα αυτής της έκδοσης. Είναι ύλη που γεννήθηκε στα πρώτα 12 χρόνια του Art22.gr και κατά κάποιο τρόπο δείχνει την εικαστική εικόνα των αρχών του 21ου αιώνα. Όπως τόνισε σήμερα οι γκαλερί κυρίως δείχνουν ζωγραφική κι αυτό γιατί είναι κάτι που το ζητά ο κόσμος. «Κι εγώ γράφω για τη ζωγραφική, τη γλυπτική τη χαρακτική. Υπάρχουν και άλλες μορφές τέχνης. Δεν είμαι ειδική. Επιλέγω αυτό που ξέρω και με αφορά. Υπάρχουν και άλλοι θεωρητικοί τέχνης και ελπίζω να αναλάβουν κι αυτοί ανάλογες πρωτοβουλίες».

Δημοσιογραφική συντροφιά Αθηνάς Ραπίτου, Περικλής Γρύσπου

Σύλβια Αντωνιάδη κρατά το βιβλίο στις «δικές» της σελίδες.

Ήρα Παπαποστόλου, Μάνος Σπανός η φωτογραφική ψυχή του βιβλίου, η ζωγράφος Λίλα Μπελιβανάκη και η Λαμπρινή Μποβιάτσου που ήρθε από την Κρήτη για την παρουσίαση του βιβλίου

Η Ήρα Παπαποστόλου με τη ζωγράφο Αναστασία Γκινάκη

Ραλλού Καρτέρη, Ήρα Παπαποστόλου, Άρτεμις Ποταμιάνου

Ο ζωγράφος Σπύρος Λύτρας διέκοψε τις χειμερινές διακοπές του για να βρεθεί κοντά μας. Στη φωτογραφία με την ηθοποιό και σκηνοθέτιδα Χριστίνα Κουλουμπή και την Ήρα Παπαποστόλου

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Last modified: 21/02/2022