Γράφει ο Μάνος Στεφανίδης: Ο Έρωτας σαν παρεξήγηση στο θέατρο Πορεία.

«Οι τρεις ευτυχισμένοι» του Λαμπίς, σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά, σκηνογραφία Εύα Μανιδάκη Μία παράσταση που διαβάζεται σε πρώτο αλλά και σε δεύτερο επίπεδο καλοχουρδισμένη από έναν Χουβαρδά που βάλθηκε εδώ να πάρει το αίμα του πίσω ρισκάροντας μ’ ένα “ελαφρό” έργο. Και τα κατάφερε. Παίρνοντας τις χάρτινες φιγούρες του μπουλβάρ και δημιουργώντας αληθινό θέατρο που ανατρέπει …

Δημήτρης Καλυβιώτης: Μια ζαριά δεν καταργεί ποτέ την τύχη

O Δημήτρης Καλυβιώτης συμμετείχε πρόσφατα στην ομαδική έκθεση Dada siegt με μία εικαστική κατασκευή. Έτσι μου δημιουργήθηκε το ενδιαφέρον να γνωρίσω τη δουλειά του. Με καταγωγή από τη Λευκάδα, γεννήθηκε στο Μόντρεαλ το 1978 και μεγάλωσε στην Αθήνα. Στα δεκαεπτά του χρόνια επέστρεψε στο Μόντρεαλ, όπου σπούδασε ντιζάιν εστιάζοντας τις προσπάθειές του στην κατασκευή και …

Μάντη Κουλούθρου: Η φωτεινής πλευράς της ζωής

Η Μάντη Κουλούθρου επιλέγει να ζωγραφίσει με λάδι σε καμβά έναν φόρο τιμής στη γυναίκα. Όπως οι ρομαντικοί ποιητές, χρησιμοποιεί τη φαντασία της για να δημιουργήσει συγκίνηση και να εκφράσει το «ωραίο», μεταλλάσσοντας σε ύλη τα συναισθήματα τού ψυχικού της κόσμου. Στους καμβάδες της αποτυπώνει όλους τους τύπους των γυναικών: ξανθές, μελαχρινές, κοκκινομάλλες, με ανοιχτόχρωμα …

Το Εγχείρημα των Μουσών – Μία Συλλογική Έκθεση

Το Εγχείρημα των Μουσών είναι μία συλλογική έκθεση εννέα επιμελητών και 27 καλλιτεχνών. Τα νούμερα δεν είναι καθόλου τυχαία μιας και οι αρχαίες μούσες είναι εννιά και, στο έργο του Ραφαήλ «Παρνασσός», ο θεός της μουσικής Απόλλωνας παρουσιάζεται περιστοιχιζόμενος από τις εννέα μούσες, από εννέα αρχαίους ποιητές και από εννέα μοντέρνους ποιητές. Κάθε επιμελητής επιλέγει …

Γιώργος Γιώτσας - Giuliano Serafini

Γιώργος Γιώτσας: Δοχεία μνήμης και στέγες ονείρων

Η νέα δουλειά που παρουσιάζει ο Γιώργος Γιώτσας στην Gallery Περί Τεχνών Καρτέρης με τίτλο « Ύλη ή Τίποτα», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης Giuliano Serafini, είναι η τρίτη θεματική ενότητα μιας σειράς έργων που συνδέονται άμεσα με την ύλη – ως βασικό συστατικό της ανθρώπινης υπόστασης- και έχει σαν κύριο υλικό της το λευκό …

Η αλήθεια μιας εποχής μέσα από την τέχνη

Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενη που το ΕΕΤΕ πραγματοποίησε την έκθεση Εικαστικές Τέχνες και Αντίσταση (1950-1974) στην Πινακοθήκη δήμου Αθηναίων. Πρόκειται για μια ιστορική έκθεση που έγινε με πολύ κόπο και παρουσιάζει έργα φιλοτεχνημένα κατά την περίοδο 1950-1977 από σημαντικούς Έλληνες καλλιτέχνες που είτε έχουν ζήσει στα γεγονότα εκείνης της περιόδου και έχουν δώσει έργο με βάση …

Τάσος Μισούρας: Με κοινό παρονομαστή το υποσυνείδητο

Με λάδι και ακρυλικό, σε καμβάδες μικρών και μεγάλων διαστάσεων, ο Τάσος Μισούρας αφηγείται τις δικές του ιστορίες που μοιάζουν να ξεπηδούν μέσα από το υποσυνείδητο και το όνειρο. Η τεχνική του – που, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι αυτή που εξυπηρετεί το όραμα – άψογη, και με τη χρήση του non finito, επιτυγχάνει το …

Μάνος Στεφανίδης: Έπαινος Μποκόρου και Ψόγος του χώρου

Παράλληλα με την άψογη επιστημονικά και αισθητικά τρίτη παρουσίαση του Γιάννη Τσαρούχη στο Μουσείο Μπενάκη, …την παράσταση κλέβει η αναδρομική του επιγόνου του, Χρήστου Μποκόρου. Τόσο για την θεματική επάρκεια της όσο και για την ζεστή, συγκινησιακή της ατμόσφαιρα που κερδίζει και ξεκουράζει τον θεατή. Σκεπτόμενος δημιουργός όσο και επίμονος δεξιοτέχνης ο Μποκόρος υπηρετεί με …

zoynh2a

Όπυ Ζούνη: Μια μαγική έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη

Μπαίνοντας στην αίθουσα του Μουσείου Μπενάκη όπου φιλοξενείται η έκθεση της Ζούνη, αναμφίβολα μίας από τις σπουδαιότερες εκπροσώπους της μεταπολεμικής γεωμετρικής αφαιρετικής τέχνης και της νέο-κονστρουκτιβιστικής λογικής του δεύτερου μισού του 20ου αιώνα, νομίζεις ότι μπαίνεις σε έναν άλλο κόσμο: έναν κόσμο παραμυθένιο όπου κάθε παιδί αλλά και μεγάλος θα ήθελε να βρίσκεται. Έναν κόσμο φτιαγμένο από …

Ένα σχόλιο για την πρώτη περιοδική έκθεση στο ΕΜΣΤ

Είδα την πρώτη περιοδική έκθεση «Κρίσιμοι Διάλογοι: Αθήνα-Αμβέρσα» στην πολυαναμενόμενη δημόσια λειτουργία του ΕΜΣΤ. Όπως γράφει και το φυλλάδιο που τη συνοδεύει, «η έκθεση διαρθρώνεται γύρω από 22 έννοιες με αντίστοιχα έργα τριών καλλιτεχνών σε διάλογο γύρω από την έννοια αυτή». Έννοιες, που υπάρχουν αναγκαστικά, για να δικαιολογήσουν τις πράξεις και τις χειρονομίες. «Η έκθεση …

Εαυτόπτες: Η Μαρία Γιαγιάννου για την έκθεση της Ελεάννας Μαρτίνου «Αυτόπτες»

Ένα παιδί είναι χαμένο στη ζούγκλα, αλλά δεν παραιτείται. Μαζεύει κλαράκια, μεταλλάκια, καλάμια, χαρτιά και φτιάχνει μια μικρή καλύβα. Η καλαμένια κυψέλη του, από μια συμπαντική σύμπτωση –ή από μια μαθηματική παρόρμηση– καταλήγει να είναι ένα πλατωνικό πολύεδρο˙ μάλλον ένα δωδεκάεδρο, που συμβολίζει τον αιθέρα. Η καλύβα είναι γεμάτη κενά, τα καλάμια φτιάχνουν γύρω του …

Κώστας Παπανικολάου: Όταν ταπεινοί και χωρίς μάσκες ξεχνιόμαστε στη στάση ενός λεωφορείου ή στο καφενείο

Τέμπο Ντάμπα ντάμπα ντου. Οι βόλτες στην πόλη σαν μια τζαζ μουσική. Τα βήματα στους δρόμους σαν ρυθμός. Άνθρωποι-νότες περιφέρονται σε οδούς-πεντάγραμμα. Άθελά τους συνθέτουν διαφορετικές γκάμες: η γκάμα των βιαστικών, η γκάμα των μικρών κεφαλιών ή ακόμα και εκείνη των ατσούμπαλων. Ντάμπα ντάμπα ντου. Στη διάρκεια ενός τραγουδιού, το βλέμμα του Κώστα Παπανικολάου μέσα …

ΧΡΥΣΑΝΘΗ ΜΠΑΪΡΑΜΗ

Τα φωτεινά τοπία και οι προσωπογραφίες της Χρυσάνθης Μπαϊράμη

Την πρώτη της ατομική έκθεση με τίτλο «Momentos» παρουσιάζει η Χρυσάνθη Μπαϊράμη στη γκαλερί Art Zone 42 μέχρι τις 19 Νοεμβρίου. Η έκθεση μου τράβηξε την προσοχή και από το θέμα της (ηθογραφικά θέματα και πορτρέτα από μνήμες της ζωής της καλλιτέχνιδας) καθώς και από το μέσο το οποίο χρησιμοποιεί (υφάσματα και ταπετσαρίες). Κι αυτό …

Όταν η Αθήνα φωτογραφίζεται

Με αφορμή τους Αγώνες του 2004 μοιάζει να ξεκινάει ένα περίπλοκο εγχείρημα για την αναγέννηση της πόλης. Κατά συνέπεια και για την αναγέννηση της νεοελληνικής τέχνης. Η νέα πόλη που χτίζεται, με το μετρό, το αεροδρόμιο, τις νέες εγκαταστάσεις, είναι και ο καθρέφτης του νέου ανθρώπου που γεννιέται. Έτσι εξηγείται η υπερδραστηριότητα στο χώρο της …

Ο Πάμπλο Πικάσο και η αληθινή μαρτυρία της εποχής του

Με αφορμή την επέτειο γέννησης του μεγάλου Ισπανού καλλιτέχνη (25 Οκτωβρίου 1873) δημοσιεύουμε το δοκίμιο του ζωγράφου Αλέκου Κοντόπουλου το οποίο συνέγραψε το 1963 και περιλαμβάνεται στον τόμο (1971) «ενθύμιον ποιούμαι την τέχνην». «Είναι το κλειδί της Ποίησης, που μας ανοίγει τη θύρα για να δούμε τη ζωγραφική… Σε έναν πίνακα υπάρχει μια ποίηση του …

13615379_10153624511490143_3161428910095815108_n

Για τους Απόντες

Το σημείωμα του Βλάση Φρυσίρα για τους Απόντες συγκινεί: «[...] Έφυγαν από τη ζωή σημαντικοί καλλιτέχνες που με τη σκέψη, τη συμπεριφορά, τον τρόπο ζωής, τη στάση και το έργο τους, προσπάθησαν να αλλάξουν τον κόσμο. Με αρκετούς μοιράστηκα αυτή την προσπάθεια. Προσωπικά πιστεύω πως δεν καταφέραμε τίποτα. Απλά αυτή η προσπάθεια ομόρφυνε τη ζωή …

Φωτογραφικές μαρτυρίες του Michel Setboun για την Αλβανία των σκοτεινών χρόνων. Γράφει ο Toni Milaqi

«Χρονικό της Δρόπολης» τιτλοφορείται η έκθεση φωτογραφίας του διάσημου Γαλλο -Αλγερινού φωτογράφου Michel Setboun που εγκαινιάστηκε στη ο Δερβιτσάνη της Αλβανίας. Ο Michel Setboun ως απεσταλμένος μεγάλων φωτογραφικών πρακτορείων φωτογράφισε στην Αλβανία από το 1985 ως το 1991, περίοδο της μετάβασης από την κομμουνιστική στη μετακομμουνιστική εποχή. Ο εικαστικός Toni Milaqi είναι ο επιμελητής της …

Το Γυμνό Σώμα

Γράφει ο Αποστολοσ ζΙΩΓΑΣ     Τίποτα δεν με συγκινεί, τίποτα δεν μ᾿ ενδιαφέρει, εκτός από ό,τι απευθύνεται άμεσα στη σάρκα μου.  Υπάρχει  πνεύμα στη σάρκα» Αρτώ Εφόσον είναι κάμποσες οι φορές που νιώθεις να ανήκεις  στα «τετράποδα που γυρίζουν στα μαγαζιά, αγαπούν τα βιβλία, γεμίζουν τους τάφους και κάνουν έρωτα σε μαύρα σεντόνια», δεν χωρά …

Βαγγέλης Ρήνας: Μετατρέποντας το πνεύμα σε ύλη

Τα καινούρια έργα του Βαγγέλη Ρήνα έχουν βρει τη θέση τους στην γκαλερί Ευρυπίδης και εντυπωσιάζουν. Πρόκειται για μεγάλες κυρίως ζωγραφικές-θα λέγαμε ποιητικές – συνθέσεις που ισσοροπούν ανάμεσα σε γη και ουρανό, αλήθεια και μεταφυσική διάθεση. Ο καλλιτέχνης αφουγκράζεται τη σιωπή της φύσης, τη σιωπή του σύμπαντος, και τις μεταφέρει στον καμβά, πότε με τη …

Η τέχνη ως ντοκουμέντο (ή ποιός ήταν ο Levi Haas;)

Στην αρχή είναι μια αδρή αίσθηση (τρομακτική) επικαιρότητας. Μετά, η αμήχανη συνειδητοποίηση ότι οι καλλιτέχνες που δημιούργησαν τα έργα της έκθεσης Kunst aus dem Holocaust (Τέχνη από το Ολοκαύτωμα), στην πλειονότητά τους, πρόκειται να αφανιστούν μαζικά στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα από τη δημιουργία αυτών των έργων. Σήμερα, 13 Φλεβάρη του 2016,τη μεγάλη αίθουσα του …

Older posts «


Get Widget